افزایش رتبه در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل【لیست 30 عدد ترفندهای کاربردی!】

این تکنیک‌ها می‌توانند به شما در بهبود پیج رنک و همچنین بهینه‌سازی سئو سایت کمک کنند. توضیحات متا (Meta Description) یکی دیگر از بخش‌های کلیدی بهینه‌سازی سایت است که به کاربران کمک می‌کند بفهمند محتوای صفحه چیست و آیا ارزش کلیک کردن دارد یا خیر. این توضیحات به طور مستقیم بر رتبه سایت تأثیر نمی‌گذارند، اما به دلیل اینکه تأثیر زیادی بر نرخ کلیک دارند، به صورت غیرمستقیم به بهبود رتبه سایت کمک می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کسب‌وکارهای ایرانی تبدیل شده‌اند تا برند خود را بیشتر به نمایش بگذارند و ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود هدایت کنند. اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، تلگرام، و دیگر پلتفرم‌ها، نه تنها به افزایش بازدید سایت کمک می‌کند، بلکه تأثیر مثبتی بر سئو و رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد.

در صورتی که تبلیغ شما برای کاربران، کاربردی باشد ممکن است پس از آن، در میان نتایج گوگل به دنبال سایت شما باشند و یا مستقیما نام برند شما را جستجو کنند. این ابزار هم به صورت رایگان و هم صورت پولی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اندازه بسیار زیادی می‌تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند. واقعیت این است که هیچ نرم افزاری نمی تواند رتبه سایت شما را در گوگل بالا ببرد. اما نرم افزارهایی وجود دارند که می توانند به عنوان یک ابزار، به آنالیز وضعیت سئو سایت شما و همچنین ارائه اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی کاربران و رقبا، به شما کمک کنند. اگر می خواهید بالاترین رتبه های گوگل را به دست آورید، باید سلائق شخصی خودتان را کنار بگذارید و طراحی سایت و محتوای آن را مطابق نیازها و سلائق کاربران آماده کنید.

برای مثال، می‌توانید عنوان ابزارک را تغییر دهید، محتوا یا تنظیمات آن را ویرایش کنید، یا حتی رنگ و ظاهر آن را مطابق با طراحی سایت خود تنظیم نمایید. افزونه‌های ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس یک راهکار موثر برای این مسئله هستند. در این مقاله از سایت استادشو، به بررسی نحوه ترجمه خودکار پیوندهای یکتا در وردپرس و معرفی بهترین افزونه‌ها خواهیم پرداخت. آیا کاربران می‌توانند رمز مطالب را تغییر دهند؟ خیر، فقط مدیر سایت می‌تواند رمز را تغییر دهد. در نهایت، موفقیت در سئو تنها با ترکیب محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی تکنیکی و استراتژی‌های بلندمدت ممکن است.

به جای نامگذاری تصویر یک بذر گوجه فرنگی با نام «بذر»، می‌توانید نام آن را «بذر گوجه فرنگی درجه یک ایرانی» بگذارید. پس به صورت استراتژیک از کلمات کلیدی در عنوان تصویر و همچنین عنوان یا توضیحات استفاده کنید. منظور از سایت های اسپم سایت هایی هستند که ار تکنیک های غیر مجاز در وب سایت خود استفاده می کنند. با اینکه احتمال این موضوع از نظر شما در ابتدا می تواند صفر باشد، اما گاها دیده شده که وب سایت ها بدون آنکه صاحب وب سایت از این موضوع اطلاعی داشت باشد، هک می شوند. در این مواقع دیده میشود که هکر لینک های خارجی را در وب سایت قرار می دهد.

بهینه‌سازی سایت با کلمات کلیدی مانند رستوران سنتی نزدیک من یا کافه در تهرانپارس می‌تواند به افزایش ترافیک حضوری کمک کند. ۱.‌ ۹۶٪ افراد اطلاعات کسب‌وکارهای محلی را از اینترنت به دست می‌آورند. اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست می‌دهید.۲.‌ ۸۰٪ از جستجوهای محلی به تبدیل (خرید یا اقدام مشابه) منجر می‌شوند. این نشان می‌دهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر می‌تواند برای رشد کسب‌وکار شما مؤثر باشد.۳.‌ ۶۲٪ از مشتریان کسب‌وکارهایی که وب‌سایت ندارند را نادیده می‌گیرند. یک وب‌سایت به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه می‌دهد.۴.‌ ۴۹٪ از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسب‌وکار شماست.۵.‌ ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسب‌وکارهای محلی است.

هنگامی که کاربران وب سایت شما را از یک مرورگر گوگل کروم بوک مارک می کنند، میتواند به رتبه بندی سئو شما کمک کند. کیفیت بالا و محتوای مناسب، شانس اینکه وب سایت شما توسط بازدید کنندگان بوک مارک شود را افزایش می دهد. اکنون می‌خواهیم راهکاری خلاقانه را به شما معرفی کنیم که می‌دانیم تا کنون آن را نشنیده‌اید. راهکاری که می‌تواند افزایش رتبه سایت در گوگل را برایتان آسان تر سازد. همانطور که می‌دانید هرچقدر تایم حضور کاربر در سایتتان بیشتر باشد، نزد گوگل عزیزتر خواهید بود.

ابزارهایی مانند Screaming Frog می‌توانند به شما در پیدا کردن و تعمیر لینک‌های خراب کمک کنند. برای افزایش سئو سایت و بهبود رتبه سایت خود، نیاز دارید که به طور منظم عملکرد سایت خود را بررسی کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console می‌توانند به شما در درک نقاط قوت و ضعف سایت کمک کنند. عنوان صفحات یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است. عنوان باید شامل کلمات کلیدی اصلی باشد و همچنین کاربرپسند و جذاب باشد تا بتواند کلیک‌های بیشتری را جذب کند. وب سایتهایی که محتوای بسیار آموزنده ای ارائه می دهند، معمولاً مدت زمان ماندگاری طولانی تری دارند.

یکی دیگر از عوامل مهم، در اینکه چگونه سئو سایت را بالا ببریم، بهبود تجربه کاربری است. سایتی که طراحی کاربرپسندی دارد و به راحتی قابل استفاده است، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کند و این باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. سایت‌های سریع‌تر رتبه بهتری در موتورهای جستجو دارند و تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می‌دهند. برای افزایش سرعت سایت می‌توانید از ابزارهایی مانند GTmetrix یا Google PageSpeed Insights یا از افزونه‌های Lite Speed Cache و Wp Super Cache استفاده کنید. هرچند گوگل به طور مستقیم از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی در الگوریتم رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند، اما افزایش تعاملات اجتماعی و اشتراک‌گذاری محتوا می‌تواند به صورت غیرمستقیم به بهبود رتبه سایت کمک کند.

استفاده صحیح از متا تگ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر فوق العاده دارد. هم چنین توضیحات متا (که البته گوگل به تازگی و با توجه به الگوریتم های خودش) آن را به کاربران نشان می دهد می تواند روی تعداد کلیک تاثیر بگذارد. عنوان هر محتوا باید با توجه به نوع صفحه و شناسایی هدف مخاطبین از جستجو مشخص شود. بهبود رتبه سایت در گوگل و کسب رتبه اول در گوگل نه تنها توانایی کسب و کار شما برای ایجاد ترافیک را افزایش می‌دهد، بلکه باعث شده مخاطبان کسب و کار شما را معتبر بینند. افزایش رتبه سایت در گوگل ( Increase site ranking in google) یعنی رمز موفقیت کسب و کار شما!

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، می‌کوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. افزونه WP Rocket به شما این امکان را می‌دهد که منابع CSS و JavaScript سایت خود را فشرده‌سازی کنید. این امر باعث کاهش حجم فایل‌ها می‌شود و زمان بارگذاری صفحات را تسریع می‌بخشد.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. سال ۹۰ بود که وبلاگم از بازدید روزانه ۲۰ نفر به روزانه ۲۰۰۰ نفر رسید اونم در یک ماه با کسب رتبه یک در کلمه خدا، خب با خوشحالی تعجب کردم و کنجکاو که چگونه و از چه طریقی چنین اتفاقی افتاده؟! این کنجکاوی باعث شد ۲ سال درباره طراحی سایت و مخصوصا SEO تحقیقات گسترده انجام بدم. در بخش تنظیمات WP Rocket، گزینه‌ای برای فشرده‌سازی تصاویر به صورت خودکار وجود دارد. با فعال‌سازی این گزینه، تصاویر سایت شما به‌طور خودکار فشرده و بهینه می‌شوند تا سرعت بارگذاری افزایش یابد. ابزارک‌ها در وردپرس به شما این امکان را می‌دهند که قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را به نواحی مشخصی از سایت خود اضافه کنید.

با آگاه کردن آنها از این مشکل به آنها لطف می کنید و خوب به طبع آن، آنها نیز این لطف را جبران می کنند. فاکتورهای رتبه بندی کم اهمیت تر دیگری نیز وجود دارند، فاکتورهایی نیز هستند که هنوز کشف نگردیده یا توسط گوگل آشکار نشده اند. به خاطر نوع ماهیت این پست، ما عمدا به برخی نکات خیلی خلاصه اشاره کردیم، چرا که بسته به نوع شرایط، ممکن است توضیحات دیگری نیز وجود داشته باشد. از اینفلوئنسرها سوال بپرسید، به بحث های آنها پاسخ دهید یا پست های آنها را به اشتراک بگذارید. با ایجاد مشوق هایی آنها را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب سایت خود کنید. با جلب توجه آنها به سوی خود می توانید بیشتر دیده شده و از این طریق لینک های بیشتری به دست بیاورید.

اما اگر موضوعات مورد نظر شما در محتوا خیلی خاص بوده و دست روی موضوعات بگذارید که کسی به دنبال آنها نباشد، ممکن است محتوای شما هیچ وقت دیده نشود. به واسطه چنین صفحات افزایش رتبه فوق العاده ای را مشاهده نخواهید کرد، اما این گونه صفحات از جمله مواردی هستند که هر سایتی الزاما به آن نیاز دارد. سپس متن جایگزین مناسبی را انتخاب کرده، به گونه ای که توصیف کننده دقیق محتوای عکس باشد. برای انتخاب این عبارت تصور کنید که کاربر چه عنوانی را برای یافتن چنین عکسی جستجو خواهد کرد. وبسایت شما مطمئنا در صد در صد مواقع آنلاین نخواهد بود ممکن است در بعضی مواقع سرور دچار خطا شده و بعضی از صفحات از دسترس خارج گردند.

شاید بسیاری از شما به دنبال ثبت رایگان سایت در گوگل باشید یا اینکه به فکر ساخت نقشه سایت باشید. در ادامه مطالب اطلاعات دقیقی را در مورد نقشه سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید در جهت افزایش رتبه گوگل صفحات از آن، بهره مند شوید. لینک‌سازی یا بک‌لینک بیلدینگ یکی از مهم‌ترین روش‌های بهبود رتبه سایت در گوگل است. ایجاد محتوای مهمان در وب‌سایت‌های معتبر، راهی موثر برای کسب بک‌لینک‌های باکیفیت است. لینک‌هایی که از سایت‌های معتبر دریافت می‌کنید، سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو ارسال کرده و نشان‌دهنده ارزشمند بودن محتوای شما هستند. تگ Alt باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد تا موتورهای جستجو بتوانند تصاویر شما را بهتر شناسایی کنند.

پس از تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مناسب، از آن‌ها در مطالب خود استفاده کنید. کلمه کلیدی مدنظر برای هر مطلب را در سراسر محتوا تکرار کنید، اما مراقب باشید که این کار را بیش از حد انجام ندهید. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در مطالب می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحه تأثیر منفی داشته باشد. به گفته وب‌سایت «Yoast» بهتر است تراکم کلمات کلیدی در هر مطلب بین ۰/۵ تا ۳ درصد باشد. همچنین گاهی اوقات استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند به دریافت رتبه بهتر کمک کند. همان‌طور که می‌دانید، میزان استفاده کاربران از موبایل افزایش پیدا کرده است.

این مسئله بدین معنیست که متا دیسکریپشن با توجه به میزان وادار کردن کاربران به کلیک بر روی سایت، به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه صفحات تاثیر گذار است. تنها چند صدم ثانیه زمان کمتر در بارگذاری سایت می تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه آن داشته باشد. سرعت سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه آن در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و ارزش بهینه سازی زیادی دارد. با استفاده از بهینه سازی عکس ها و انتخاب عنوان مناسب برای آنها می توانید از شانس نمایش عکس های سایت در نتایج جستجو بهره مند شوید. این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی اعتبار دامنه و رتبه سایت در نتایج جستجو ندارد، اما سیگنالی از موضوعیت صفحه را به گوگل می دهد.

به عنوان مثال لینک دادن به منابع یک مطلب از یک سایت معتبر می تواند به افزایش اعتبار آن کمک زیادی کند. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژی‌های ذکر شده، می‌توانید بازاریابی کسب‌وکارتان را بهینه‌سازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغات‌تان شوید. اگر سرور عملکرد خوبی نداشته باشد، تمام تلاش‌های دیگر بی‌نتیجه خواهد ماند. هاستینگ ضعیف می‌تواند زمان پاسخ‌دهی سرور (TTFB) را افزایش دهد و باعث کاهش سرعت سایت شود. نه، حتی کسب‌وکارهایی که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند می‌توانند از سئو محلی بهره‌مند شوند.

بنابراین توجه داشته باشید که از اعتبار سایت خود به چه سایت هایی لینک می دهید. لینک سازی برای سایت هایی با دامین اتوریتی ضعیف باعث پایین آمدن ارزش محتوای خودتان می شود. ریسپانسیو بودن و سازگار بودن وبسایت با هر صفحه نمایش موبایل، جز فاکتورهای بالا بردن رتبه در گوگل است. اگر به سئو سایتتان اهمیت می دهید، نباید هیچ خطایی در رابطه با موبایل فرندلی بودن در سایتتان وجود داشته باشد. همانطور که گفتیم تمامی سایت ها برای افزایش بازدید و جذب مشتریان بیشتر، بایستی سئو سایت خود را افزایش دهند.

برای مثال در یک سایت فروشگاهی، سبد خرید و پروفایل کاربری قسمتهای پربازدید توسط کاربران هستند. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا کاربران برای رسیدن به این قسمت ها مسیر کمتری پیش رو داشته باشند. مهم ترین صفحه هر سایت، صفحه اصلی آن است؛ شما می توانید از طریق صفحه اصلی به دیگر صفحات مهم سایت خود لینک بدهید. لینک سازی داخلی و یکنواخت این امکان را فراهم می کند تا موتور جستجو را کنترل کنید. استفاده از یک ساختار منطقی و یکنواخت برای لینک ها این امکان را فراهم می کند تا موتورهای جستجو سایت شما را به صورت سیستمی بررسی کرده و آن را ایندکس کنند.

این آژانس با تحلیل دقیق کلمات کلیدی، بررسی رقبا و اجرای استراتژی‌های سئو داخلی و خارجی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند و ترافیک هدفمندی به وب‌سایت‌های خود جذب نمایند. در سرعت بارگذاری صفحه، ویژگی‌هایی مانند سرعت بارگذاری عناصر مختلف صفحه مانند تصاویر و فونت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. هدف نهایی از بهبود سرعت بارگذاری صفحه این نیست که وب‌سایت شما چند میلی‌ثانیه از وب‌سایت رقیب سریع‌تر بارگذاری شود، بلکه مقصود نهایی، بهبود تجربه کاربران در سایت و جلب رضایت آن‌هاست. یکی از الگوریتم های گوگل که به آن EAT می گویند خلاصه شده سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness می باشد که به معنای میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن یک سایت است. درصورتی که برای تولید محتوای سایت خود به این سه معیار توجه داشته باشید، گوگل نیز رتبه خوبی به سایت شما در نتایج جستجو می دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری