الگوریتم های گوگل برای افزایش درآمد

معرفی کامل تمامی الگوریتم های گوگل همراه با آخرین تغییرات راز

با هر جستجو، گوگل ذهنش را به کار می‌گیرد تا در میان میلیاردها صفحه، بهترین و مرتبط‌ترین پاسخ را برای ما پیدا کند. اما پشت این ذهن فعال، مجموعه‌ای پیچیده از فرمول‌ها و معیارها پنهان شده که به آن الگوریتم گوگل می‌گوییم. این الگوریتم روی سه مبنای اصلی کار می‌کند که آن هم تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد است. یعنی این مفاهیم باید داخل سایت اجرا شود تا گوگل شما را در رتبه‌های اول جای دهد. منظور تخصص فرد نویسنده، اعتبار صفحه سایت و قابلیت اعتماد در اطلاعات صحیح سایت است.

فرض کنید شما عبارتی مثل "خرید شیرینی" را سرچ می‌کنید و علاوه بر دیدن صفحات مخصوص به فروش شیرینی، صفحاتی درباره‌ی سفارش انواع کیک، دستورپخت شیرینی‌ها و کیک‌های خانگی و یا ارزش غذایی شیرینی‌های مختلف و ... به یاد آوردن روزهایی که نمی‌توانستیم منظورمان را به گوگل بفهمانیم خیلی سخت نیست. وب‌سایت‌هایی که محتوای غنی و تخصصی تولید می‌کنند، همیشه جایگاه خود را در دنیای دیجیتال حفظ خواهند کرد. از آنجا که کاربران همچنان به جستجوی اطلاعات در اینترنت می‌پردازند، سایت‌های با محتوای هدفمند پتانسیل بالایی برای جذب ترافیک و درآمد از تبلیغات دارند. الگوریتم گوگل دنس، که به “رقص گوگل” معروف است، به نوسانات موقت رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو اشاره دارد. این الگوریتم برای اولین بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ به‌کار گرفته شد و هدف آن تست و تنظیم موقتی رتبه‌بندی‌ها برای ارزیابی کیفیت محتوا و واکنش کاربران به تغییرات است.

هر زمان که یک سایت محتوایی را بروز رسانی می‌کند یا محتوای جدید را منتشر می‌کند، الگوریتم‌های گوگل این تغییر را بررسی کرده و بر اساس آن تغییری در رتبه‌بندی سایت‌ها ایجاد می‌شود. پنگوئن با هدف مبارزه با لینک های اسپم و تکنیک های کلاه سیاه سئو، به بهبود کیفیت نتایج جستجو کمک کرد. این الگوریتم سایت هایی را که از لینک های اسپم یا تکنیک های کلاه سیاه برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد. این الگوریتم های گوگل هستند که وب ‌سایت ها را دسته ‌بندی کرده و بهترین آن ها را در رده‌ های بالا و و در صفحه اول گوگل نمایش می‌ دهند . هر کدام از الگوریتم  دارای ساختار و قوانین مختص به خود هستند و بر اساس الزامات خدمات سئو ساخته شده ‌اند. این الگوریتم‌ ها در کنار هم باعث بهتر شدن فضای وب و افزایش کیفیت محتوای وب سایت‌ ها می‌شوند.

چون با کسب درآمد دلاری در ایران، با اینکه هزینه‌های زندگی به ریال محاسبه می‌شود، اما درآمد شما دلاری است. این تفاوت باعث می‌شود بتوانید مدیریت بهتری در امور مالی خود داشته و سرعت رشد اقتصادی بیشتری را تجربه کنید. اتفاق افتاده است که کلمه کلیدی را جستجو کردید و وارد سایتی شدید اما محتوای مورد نظر را پیدا نکردید. یک سری سایت هایی هستند که کلمات کلیدی پرکاربرد را برای سایت خود و صفحات آن استفاده می کنند تا جستجو ها را از آن خود کنند. شما می توانید در خانه بنشینید و با شغل ارزیاب جستجوی وب (Web Search Evaluator) کسب درآمد از گوگل را تجربه کنید.

با این حال، به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجو در ماه می ۲۰۱۹ توسط مجموعه گوگل باعث شد که اهمیت E-A-T کمی تغییر کند. اکنون، این الگوریتم به عنوان یک عامل در تعیین کیفیت صفحه فعالیت می‌کند و درجه اعتبار بالایی در بین الگوریتم‌های گوگل دارد. شناخت الگوریتم‌های گوگل و سازگاری محتوا و وب‌سایت با آن‌ها، کلید موفقیت در سئو است. استفاده از محتوای ارزشمند، بهینه‌سازی ساختار سایت و تمرکز بر تجربه کاربری می‌تواند سایت شما را در مسیر رشد و جذب مخاطب قرار دهد. درک این سیستم پیچیده به شما کمک می‌کند تا در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید و بیشترین بهره را از فضای دیجیتال ببرید.

5- لینک دادن به صفحاتی با محتوای مشابهبا عنوان‌های جذاب به صفحه‌هایی با محتوای مشابه لینک بدهید به طوری که مخاطب مدام در صفحات سایت شما رفت و آمد کند. هر چه این توضیحات جذاب‌تر و ترغیب‌کننده‌تر باشد احتمال کلیک کردن شما بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است برای نوشتن این توضیحات، احساسات مخاطب را نشانه بگیرید و هم‌چنین از کلمات موثر و پر قدرت استفاده کنید. 2- تکرار حرف‌های قبلی با کپی‌ کردن محتواپانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آن‌ها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت. ما با معرفی مهم ترین الگوریتم های گوگل در این مقاله به شما کمک می کنیم تا سایت خود را درنتایج اول گوگل برسانید.

موتورهای جستجوگر برای شناخت و درجه بندی وب سایت ها الگوریتم های متنوعی دارند که همه صاحبان وب سایت که می خواهند در اندازه گیری های این الگوریتم ها سهمی داشته باشند و شناخته شوند. یادآور این می شویم افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند باید با این الگوریتم ها آشنایی کامل داشته باشند. مرغ مگس خوار، مانند پرنده ای ظریف و تیزبین، به جای تمرکز صرف بر کلمات کلیدی، به دنبال درک مفهوم و هدف جستجوی کاربر است. این الگوریتم، با استفاده از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی، به روابط معنایی بین کلمات و عبارات پی می برد و نتایج جستجو را بر اساس تناسب با نیاز واقعی کاربر ارائه می دهد. در این مقاله به الگوریتم گوگل چیست پاسخ دادیم و مهمترین الگوریتم های گوگل را با هم بررسی کردیم. الگوریتم‌های گوگل به‌طور مداوم در حال تکامل هستند و هدف اصلی آن‌ها بهبود تجربه جستجوی کاربران است.

هدف از الگوریتم رنک برین، تشخیص نیت کاربران از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است تا نهایتا باعث شود که گوگل بهترین نتایج ممکن را به کاربر نمایش دهد. هر چند گوگل سال‌ها قبل از آن نیز به ارائه خدمات مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی ‌بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی ‌معرفی شد. این الگوریتم در سال 2016 به الگوریتم هسته پیوست و در نتیجه دائماً در حال فعالیت و بررسی سایت‌هاست. هدف از این الگوریتم پایین آوردن رتبه سایت‌هایی است که محتوای بی‌کیفیت دارند. به طور کلی تمام الگوریتم‌های گوگل در تلاش هستند که سایت‌های اسپم را شناسایی و حذف کنند تا نتایج جستجوی گوگل هرچه بیشتر کارآمد شود. BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) یک الگوریتم پردازش زبان طبیعی است که در سال 2019 منتشر شد.

زمانیکه عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسب‌و‌کار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مانند فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهم‌تر خواهند بود. در اصل تمرکز الگوریتم کبوتر روی سئوی محلی (Local Seo) و جستجوگر محلی (Local Search) است، که بهتر است توضیحی مختصر درباره این دو داده تا خیلی بهتر کارایی این الگوریتم را درک کنید. در ابتدا الگوريتم پنگوئن کل سايت‌هایی را که اسپم شناسایی می نمود جريمه مي كرد ولي در آپديت هاي بعدي فقط صفحات اسپم سايت را هدف قرار می داد. جریمه بدین صورت بود که کل صفحات اسپم از ايندكس گوگل حذف شده و يا فقط عبارات اسپم حذف می شدند. موتورجستجوگوگل با درک کردن فرایند دریافت لینک، سایت هایی معتبر و با لینک‌های طبیعی را شناسایی و با رتبه بهتر نمایش داد و سایت هایی که از اسپم استفاده کرده بودند به آخرین رتبه ها فرستاده شدند.

جالب است که این تنها الگوریتمی‌است که فقط یک حوزه و موضوع مشخص را هدف گرفته؛ حوزه پزشکی و احتمالاً دلیل آن حفظ کاربران از اطلاعات پزشکی غلط و اشتباه است. این به‌روزرسانی در سال 2018 در همه کشورها و همه زبان‌ها اعمال شد و همه وبلاگ‌ها، سایت‌های پزشکی، سبک زندگی و مشاورین سلامت را شامل شد. هرچند نیمی‌از سایت‌هایی که تحت تأثیر قرار گرفتند هم موضوعاتی غیرپزشکی و سلامتی داشتند. در سال 2016 گوگل بعد از الگوریتم‌های ونیز و کبوتر، از الگوریتم صاریغ برای سرچ محلی پرده‌برداری کرد تا یک پرده دیگر نیز در باغ وحش مجازی خود داشته باشد. بعد از این به‌روزرسانی دیده شدن در سرچ محلی برای برخی کسب و کارهایی که در رتبه‌بندی کلی گوگل نمی‌توانستند رتبه خوبی به دست بیاورند ساده‌تر شد تا کاربران هم راحت‌تر بتوانند به کسب و کارهای نزدیک خود دست پیدا کنند.

در این مقاله در مورد مزایای کسب درآمد با هوش مصنوعی صحبت خواهیم کرد و ابزارها و پلتفرم‌های بر پایه آن را معرفی می‌کنیم. این مطلب را تا انتها بخوانید، مخصوصا اگر می‌خواهید در مورد آینده‌ی هوش مصنوعی و فرصت‌های جدیدی که ایجاد می‌کند، بدانید. 2- افزایش نرخ کلیک با استفاده از برندسازی قوینکته مهم دیگر، تاکید بر برندسازی‌ست. این الگوریتم به کاربران کمک می کند بهتر به اهداف برسند حتی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بومی، مطلب و هدف مورد نظر را به کاربر نشان می دهد. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. الگوریتم های گوگلاگر گوگل همان چراغ جادویی‌ست که قرار است کاربرها را به خواسته‌شان برساند، الگوریتم‌هایش به عنوان بچه‌ غول‌های گوگل، حواسشان هست که چه‌ طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند.

اگرچه ما در روزهای اولیه کاوش MUM هستیم، اما این نقطه عطف مهمی به سوی آینده‌ای است که در آن گوگل می‌تواند تمام روش‌های مختلف ارتباط و تفسیر طبیعی افراد را درک کند. الگوریتم گوگل مدیک یا Google Medic در سال 2018 به صورت یک بروزرسانی به کاربران معرفی شد. با استفاده از این الگوریتم سایت‌های بسیاری از صنایع تحت تأثیر قرار گرفتند. با این حال بیشتر سایت‌ها و صفحاتی که تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفتن سایت‌ها و صفاتی بودند که تأثیر مستقیم روی سرمایه (پول) و همچنین سلامتی کاربران داشتند. حال به این فکر کنید که گوگل روزانه چندین میلیون سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و هر کدام از این سایت‌ها در طول روز مدام در حال تغییر رتبه و جایگاه خود هستند.

الگوریتم‌های گوگل مجموعه‌ای از قوانین و محاسبات پیچیده هستند که برای رتبه‌بندی صفحات وب و ارائه مرتبط‌ترین نتایج جستجو به کاربران به کار می‌روند. این الگوریتم‌ها شامل به‌روزرسانی‌هایی مانند پاندا، پنگوئن و رنک‌برین و … هستند که بر کیفیت محتوا، لینک‌سازی، تجربه کاربری و پردازش زبان طبیعی تمرکز دارند. هدف اصلی گوگل از این به‌روزرسانی‌ها، حذف محتوای بی‌کیفیت، مبارزه با اسپم و بهبود تجربه جستجو برای کاربران است. الگوریتم های گوگل، مجموعه ای پیچیده و پویا از قوانین و فرمول های ریاضی هستند که موتور جستجوی گوگل از آن ها برای تعیین رتبه و نمایش طراحی سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. این الگوریتم ها، قلب تپنده گوگل محسوب می شوند و با تکامل پیوسته خود، تلاش می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. هر الگوریتم، با تمرکز بر جنبه های خاصی از وب سایت ها، مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربری و اعتبار، به گوگل کمک می کند تا وب سایت هایی را که بیشترین ارزش را برای کاربران دارند، شناسایی و در رتبه‌های بالاتر نمایش دهد.

نام الگوریتم برت مخفف شده‌ی عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی «رمزگذار دوطرفه نمایش داده شده از مبدل‌ها» است. بر‌خلاف نام به ظاهر سختش، این الگوریتم برای دقیق‌تر شدن نتایج جستجو از طریق درک زبان انسان آمده است! الگوریتم برت یک ماشین یادگیری است تا زبان انسان را بهتر درک کند و برای کلمه های سرچ شده نتایج دقیق‌تر و نزدیک‌تر به هدف کاربر نمایش دهد. قبل از رونمایی گوگل از الگوریتم برت اگر یک جمله را در وب جستجو می‌کردید گوگل برای نمایش پاسخ به شما جمله را به کلمات جداگانه تبدیل می‌کرد. در نتیجه هر لینکی که در صفحه نتایج جستجو می‌دیدید مربوط به یکی از کلمات بود؛ اما اکنون گوگل با استفاده از الگوریتم برت و درک معنای کل جمله نتایج جستجو را مفیدتر ارائه می‌کند. گراف دانش گوگل همان‌طور که از اسمش مشخص است با کمان‌های ارتباطی سر و کار دارد و به نوعی به گوگل کمک می‌کند تا جست و جوهای مرتبط انجام دهد.

به‌روزرسانی Mobile-Friendly که با نام Mobilegeddon نیز شناخته می‌شود، توسط گوگل در آوریل 2015 عرضه شد. این به‌روزرسانی با هدف بهبود تجربه کاربری کاربران موبایل با اولویت دادن به وب‌سایت‌های بهینه برای موبایل در نتایج جستجو انجام شد. این بدان معنی است که اگر یک وب‌سایت برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده باشد، در رتبه‌بندی جستجوی موبایل، دچار پنالتی گوگل می‌شود. این به‌روزرسانی، صاحبان وب‌سایت‌ها را مجبور می‌کرد تا مطمئن شوند که وب‌سایت‌هایشان برای موبایل مناسب است تا حضور خود را در نتایج جستجو ادامه دهند. همچنین افزایش روزافزون کاربران موبایل و جستجوهای انجام شده توسط آن‌ها، اهمیت این موضوع را برجسته‌تر می‌کند.

بعضی از سایت‌ها هستند که داخل تلفن همراه وضعیت خوبی ندارند و انگار که شما نمی‌توانید همه مطالب را مطالعه کنید؛ مخصوصاً اگر با یک تبلیغ مواجه شوید که کاملاً همه چیز از دسترس شما خارج می‌شود. این الگوریتم به گونه‌ای طراحی شده که سازگاری صفحه وب سایت را با گوشی همراه و تبلت بررسی می‌کند که اگر با آن سازگاری نداشته باشد، آن را کم کم از نتیجه جستجو کمرنگ کرده و به مرور حذف می‌کند. پس حتماً باید روی این مسئله دقت داشته باشید که به آن قابلیت ریسپانسیو گفته می‌شود تا فرد بتواند از طریق موبایل راحت به سایت دسترسی داشته باشد که این روزها خیلی‌ها فقط از طریق موبایل جستجو را انجام می‌دهند و اصلاً از کامپیوتر استفاده نمی‌کنند. الگوریتمی تحت عنوان پاندا وجود دارد که یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌ها داخل گوگل محسوب می‌شود. هدف از ایجاد این الگوریتم این است که کیفیت نتایج جستجو برای کاربر افزایش پیدا کند؛ به این صورت که از طریق آن محتوای داخل سایت را به طور کامل ارزیابی کیفی می‌کنند. معمولاً در این نوع ارزیابی بیشتر روی محتوای ضعیف کپی شده، خیلی کوتاه و تکراری تمرکز دارند.

این دوره زمانی که سایت جدید در رتبه‌های برتر قرار دارد و گوگل آن را به دقت زیر نظر دارد، “ماه عسل” نامیده می‌شود. نادیده گرفتن الگوریتم های گوگل، می تواند عواقب جدی برای وب سایت شما داشته باشد. گوگل با استفاده از الگوریتم های خود، وب سایت هایی را که از تکنیک های کلاه سیاه سئو یا محتوای بی کیفیت استفاده می کنند، جریمه می کند. این جریمه ها می توانند شامل کاهش رتبه در نتایج جستجو، حذف کامل از نتایج جستجو، یا حتی جریمه های مالی باشند. بنابراین، رعایت الگوریتم های گوگل، نه تنها برای بهبود رتبه وب سایت شما، بلکه برای حفظ آن در نتایج جستجو نیز ضروری است. با پیروی از این قوانین، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما همواره با الگوریتم های گوگل سازگار است و بهترین نتایج را برای کاربران ارائه می دهد.

از آنجا که کاربران بیشتر از موبایل استفاده می‌کنند، در نتیجه باید بهترین تجربه را هم از این موضوع کسب کنند که این الگوریتم روی این قضیه خیلی تمرکز دارد. زمانی که صحبت از الگوریتم گوگل می‌شود، خیلی‌ها اصلاً با تعریف الگوریتم کاری ندارند. با استفاده از آنها جستجوی کاربر بهبود پیدا می‌کند و نتایج دقیق و مرتبط در اختیار قرار می‌گیرد و دقیقاً جواب سوال و هدف خودش را پیدا می‌کند. معیارهای مختلفی برای این الگوریتم‌ها در نظر گرفته می‌شود تا مخاطب برای جستجوی سوال خود به سایت شما برسد. الگوریتم MUM این پتانسیل را دارد که با انتقال دانش به زبان‌ها، این مرزها را بشکند.

مثلا اگر شما فیلم‌های خسرو شکیبایی را سرچ کنید، همیشه چیزهای یکسانی می‌بینید؛ چون این فرد در قید حیات نیست و دیگر فیلمی‌ به کارنامۀ بازیگری او اضافه نخواهد شد. گوگل سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که این فعالیت تاثیر بسیار کمی‌در ورودی و افزایش ترافیک سایت دارد. همۀ ما می‌دانیم که تبلیغ چقدر می‌تواند برای یک کسب‌و‌کار اهمیت داشته باشد. اما عده‌ای در این کار زیاده‌روی کرده و برای منافع خود، به صورت گسترده به انتشار کمپین‌های تبلیغاتی ادامه دادند. به‌طوری‌که مخاطب هنگام مشاهدۀ صفحه باید چند ثانیه اسکرول می‌کرد تا مطلب اصلی سایت را ببیند. بارها پیش می‌آید که سایت شما، پس از ایندکس شدن یکی از صفحه‌هایش به سرعت در صفحۀ اول گوگل قرار می‌گیرد.

پرکتو، شرکت بهداشت و درمان هند، به‌عنوان وسیع‌ترین حلقه مراقبت‌های بهداشتی جهان شناخته می‌شود. اکوسیستم پرکتو، کلیه‌ زیرشاخه‌های پزشکی و مشاوره‌ای را به میلیون‌ها نفر از مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند. در سال 2015، شاشانک ان‌دی، موسس این پلتفرم، در فهرست جهانی «30 جوان تاثیرگذار زیر 30 سال در حوزه تکنولوژی» نشریه ‌فوربس جای گرفت. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد. الگوریتم در لغت به‌معنای مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هاست که به‌صورت مرحله‌ای انجام می‌شوند تا ما را به نتیجۀ دلخواه برسانند.

رعایت الگوریتم های گوگل، کلید اصلی برای دستیابی به موفقیت در دنیای آنلاین است. این الگوریتم ها، معیارهای گوگل برای ارزیابی و رتبه بندی وب سایت ها هستند و رعایت آن ها تضمین می کند که وب سایت شما در نتایج جستجو به خوبی دیده شود. با پیروی از این قوانین، شما به گوگل نشان می دهید که وب سایت شما محتوای باکیفیت، تجربه کاربری عالی و اعتبار لازم را دارد. این امر منجر به بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت، دستیابی به اهداف کسب و کار شما می شود. برای سازگاری وب‌سایت خود با الگوریتم‌های گوگل، باید بر روی ارائه محتوای باکیفیت، تجربه کاربری عالی، و ایجاد اعتبار تمرکز کنید.

مثلاً اگر بخواهید محصولی را خریداری کنید، سئوی محلی اتفاق می‌افتد؛ به این صورت که نزدیک‌ترین محل به خانه شما شناسایی می‌شود تا خیلی راحت‌تر بتوانید کارتان را پیش ببرید. این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ معرفی شده است که باعث می‌شود کاربران به اطلاعات خیلی سریع‌تر و راحت‌تر دسترسی پیدا کنند. به این صورت که بیشتر از ۵۰۰ میلیون مفهوم را در نظر می‌گیرد و بیشتر از سه و نیم بیلیون فکس را در بین روابط این مفاهیم داخل خودش جای می‌دهد تا دنیای واقعی و روابط بین موجودات بهتر درک شود. در واقع این الگوریتم باعث می‌شود که شما در مورد مفاهیم واقعی اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید و بتوانید خیلی راحت از طریق فیلم، کتاب و اشخاص، آنها را متوجه شوید که همین سطح کارایی گوگل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. این بروزرسانی باعث تغییر بزرگی در رتبه‌بندی و ترافیک سایت‌هایی شد که از تاکتیک‌های سئو و کسب درآمد سیاه استفاده می‌کردند.

نام این الگوریتم از عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفته شده است. در این الگوریتم با استفاده از یادگیری ماشینی در کل متن، گوگل می‌تواند به خوبی مفهوم و کلیت متن را درک کند. سئو محلی با افزودن اطلاعات مکانی شما به فهرست موتورهای جستجو کار می کند و این امکان را می دهد که به راحتی بر اساس موقعیت مکانی خود مشتری پیدا کنید. فرض کنید در یک محله ی نا آشنا و جدید هستید، وقت ناهار است و شما به شدت احساس گرسنگی میکنید. با انتخاب گورخر، گوگل نشان می دهد که مشخص خواهد شد چه کسانی پیرو سئو کلاه سفید هستند و چه کسانی قرار است با سئو کلاه سیاه به کسب و کار خود ضربه بزنند.

الگوریتم‌هایی که در بخش‌های قبل معرفی شد، تنها بخشی از الگوریتم‌های مورد استفاده گوگل برای رتبه‌بندی نتایج جستجو هستند. وظیفه این الگوریتم‌ها، بررسی عملکرد و کیفیت وب‌سایت‌های مختلف است که هرکدام یک یا چند بخش خاص را بررسی می‌کنند و در نهایت با در نظر گرفتن همه عوامل، سایت‌ها در نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. وجود این الگوریتم‌ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، این امکان را فراهم می‌کند که هنگام جستجوی مطالب مختلف، کاربران به بهترین و مرتبط‌‌ترین مطالب دست پیدا کنند. هدف الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، دسته‌بندی مطالب سایت‌ها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مدنظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بی‌انتها تبدیل می‌کند. گوگل به‌عنوان کتاب‌دار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دسته‌بندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آن‌ها را در دسترس قرار دهد.

به همین دلیل این الگوریتم با نام الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance معرفی شده است. در گذشته گوگل برای اینکه رتبه‌بندی سایت‌ها کمتر دچار نوسان شوند فعالیت و کار این الگوریتم را به صورت دوره‌ای انجام می‌داده است. الگوریتم طرح بندی، نسبت به سایت هایی که بیش از حد تبلیغات استفاده می‌کنند حساس است. الگوریتم گوگل پیج لایوت سایت هایی را که با تبلیغات زیاد در قسمت های بالا، گوشه ها و وسط صفحه باعث کندی سایت شده و در نتیجه آن عدم جذابیت برای مخاطب و اعصاب خوردی او می‌شوند را شناسایی و جریمه می‌کند. در کل کار سئو بهینه سازی نتایج مورد جستجو است، که در این الگوریتم فرصتی را برای کسب و کارها ایجاد می‌کند تا اطلاعات دقیق و مکان کسب و کار خود را بتوانند سریع تر و با دسترسی بیشتر در اختیار کاربران نزدیک به کسب و کارشان قرار دهند.

وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه نشده‌اند، ممکن است در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، ترافیک و رتبه کمتری پیدا کنند؛ بنابراین، مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای دستگاه‌های موبایل بهینه شده است. الگوریتم مدیک در آگوست 2018 معرفی شد و هدف آن بهبود نتایج جستجو برای وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه پزشکی است. البته به طور کلی گوگل روی وب‌سایت‌های با موضوعات مالی و پزشکی که به طور مستقیم با سلامت و اقتصاد افراد مرتبط هستند، سختگیرانه‌تر عمل می‌کند. همچنین این نوع سایت‌ها را با عنوان (Your Money Your Life (YMYL)) معرفی می‌کند. این الگوریتم برای اطمینان از اینکه محتوای پزشکی و سلامتی درست و قابلِ اعتماد در نتایج جستجو، رتبه بالاتری دارد، طراحی شده است.

هدف این الگوریتم ارتباط راحت و دسترسی سریع کاربران با وب سایت شما از طریق پلتفرم موبایل است. موبایل فرندلی بودن فاکتوری است که در حال حاضر اهمیت بالاتری برای گوگل نسبت به نسخه دسکتاپ دارد. الگوریتم MUM (Multitask Unified Model) یک الگوریتم پردازش زبان طبیعی (NLP) است که در سال 2021 راه‌اندازی شد. این الگوریتم برای درک زمینه و هدف جستجوهای پیچیده و ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌تر طراحی شده است. MUM یک الگوریتم چندوظیفه‌ای است که می‌تواند چندین کار را به طور هم‌زمان انجام دهد، مانند ترجمه زبان، تشخیص تصویر و حتی پاسخ دادن به سوالات بر اساس محتوای ویدیویی. تاثیر MUM بر سئو به دلیل جدید بودن آن هنوز به طور دقیق مشخص نیست،؛ اما انتظار می‌رود که کیفیت نتایج جستجو را بهبود ببخشد و یافتن اطلاعات مرتبط را برای کاربران آسان‌تر کند.

سیگنال‌ها را با نتایج موتور جستجو تطبیق می‌دهد و آنها را رتبه‌بندی می‌کند. هدف آن این است که جستجوها را بهتر درک کند و نتایج مرتبط با آنها را نشان دهد؛ به این صورت که عبارات جستجو را از لحاظ معانی تجزیه تحلیل می‌کند و تعامل کاربر را با گوگل افزایش می‌دهد. همین باعث می‌شود که کاربر نتیجه بهتری بگیرد که معمولا بهینه سازی کلمات کلیدی و استفاده از آنها به شکل متعادل در این الگوریتم تاثیر بسیار زیادی دارد. الگوریتم ماه عسل گوگل (Google Honeymoon) یک پدیده جالب در دنیای سئو است که در سال 2004 معرفی شد. این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا سایت‌های جدید را به دقت ارزیابی کرده و رتبه واقعی آن‌ها را مشخص کند. وقتی یک سایت جدید ایجاد می‌شود و محتوای باکیفیتی تولید می‌کند، گوگل آن را به سرعت در نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

مثلاً اگر شما لینک دهی ضعیف داشته باشید یا لینک دهی اسپم را استفاده کنید یا خیلی از تکنیک‌های بهینه‌سازی استفاده کنید که با کیفیت نیستند، تاثیر منفی آنها را به شما نشان می‌دهد. الگوریتم مرغ مگس خوار تحت عنوان hummingbird شناسایی می‌شود که آن را در سال ۲۰۱۳ معرفی کردند و بیشتر روی جستجوی معنا و مفهوم جملات تمرکز دارد. به این صورت که اول به سراغ پیش‌بینی نیاز کاربر می‌روند؛ مخصوصاً اگر جستجوی صوتی اتفاق افتاده باشد. اگر ابهام در جملات وجود داشته باشد یا اشتباه تایپی رخ بدهد، می‌تواند آن را اصلاح کند و نتیجه مورد انتظار را نمایش دهد. حتی می‌تواند مترادف‌ها و اصطلاحات مرتبط با کلمات کلیدی را هم شناسایی کند و یک مطلب با کیفیت را در اختیار مخاطب قرار دهد. این الگوریتم یکی از موثرترین الگوریتم‌ها داخل گوگل شناسایی می‌شود که رتبه سایت اسپم را در صفحه نتایج جستجو کاهش می‌دهد.

گوگل با این رویکرد که سایت‌های حوزه سلامت، مالی و حقوقی حساسیت بالایی دارند و مستقیما با جان و مال افراد در ارتباط هستند، دستورالعملی را تحت عنوان E-A-T منتشر کرد. E-A-T در واقع مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است و به وضوح روی تخصص، اعتبار و اعتماد تاکید دارد. گورخر، هشدار بسیار مناسبی برای سایت‌های فروشگاهی بود که بدون توجه به کاربر و نیاز آن فعالیت می‌کردند و خدمات بی‌کیفیتی را ارائه می‌دادند. اگه به فکر تحصیل در خارج از کشور هستی، دانشگاه‌های برتر دنیا در این رشته کم نیستن. دانشگاه‌هایی مثل MIT، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و … از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته هوش مصنوعی به شمار میرن. البته برای پذیرش در این دانشگاه‌ها باید خیلی تلاش کنی و رزومه‌ی خوبی داشته باشی.

الگوریتمی که تا حدی رفتاری مشابه با الگوریتم مرغ مگس‌خوار دارد و هر بار که شما عبارتی را سرچ می‌کنید، مانند مرغ‌ مگس‌خوار به دنبال مفهوم پشت عبارت می‌گردد اما به شکل گسترده‌تر و کامل‌تر! فرض کنید شما یک نامزد انتخاباتی هستید که برای برنده شدن در انتخابات رای‌های زیادی را خریداری کرده‌‌اید. مبارزه‌ی پنگوئن با لینک‌سازی اسپم یا (link schemes)فرض کنید شما یک نامزد انتخاباتی هستید که برای برنده شدن در انتخابات رای‌های زیادی را خریداری کرده‌‌اید. الگوریتم پیج رنک با اختصاص یک مقدار عددی (به نام امتیاز پیج رنک) به هر صفحه بر اساس تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به آن اشاره می‌کنند، عمل می‌کند. این امتیاز به صورت بازگشتی و با در نظر گرفتن امتیازات پیج رنک تمام صفحاتی که به آن لینک دارند، محاسبه می‌شود.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/